Onze medewerkers

Bye bye coupe corona!

Geen coupe quarantaine meer voor 350 medewerkers die verwend werden door KREATOS, Sizzo en COSTA DEL kapsalon. Met het oog op een veilige heropstart vanaf 18 mei 2020, gaven onze ziekenhuishygiënisten de kappers tips hoe ze zichzelf en hun klanten best kunnen beschermen. En onze collega's waren alvast de geknipte kandidaten voor een eerste kappersbezoek met alle preventiemaatregelen en persoonlijke beschermingsmiddelen.

Op 18 mei 2020 mochten kapperszaken hun deuren weer openen na een wekenlange sluiting. Met het oog op een veilige heropstart, deelde het UZA graag de kennis die ze had opgebouwd in de preventie van COVID-19 en het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen. Zo nodigde het UZA 14 kappers uit de buurt uit om hen tips te geven over hoe ze zichzelf en hun klanten best kunnen beschermen.

Hildegard Hermans, personeelsdirecteur UZA: ‘De afgelopen periode was erg intensief voor onze medewerkers. Als dank en waardering voor hun flexibiliteit en inzet, legden we hen graag in de watten met een frisse haarcoupe. We hebben de afgelopen maanden heel wat expertise opgebouwd in preventiemaatregelen en het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen. Die kennis delen we graag, ook aan kappers. Zij komen immers dicht in contact met hun klanten. Dat we lokale handelaars op deze manier kunnen helpen, doet ons plezier.’

Kapster Britt van Kreatos uit Nijlen: ‘De workshop over hygiëne in de kapperszaak was enorm leerrijk, en ga ik zeker toepassen in mijn eigen zaak. Nadien kwam er elk halfuur een zorgverlener, van wie we de coronacoupe hebben bijgewerkt. Van 9 uur ‘s morgens tot 18 uur zijn we zo bezig geweest, en de zorgverleners waren meer dan enthousiast! Zij kregen immers al toegang tot de kapper voor de rest van België, en aanschuiven moesten ze ook niet. Ik vond het zelf ook fantastisch om te doen: het menselijk contact deed deugd, en vooral dat ik voor het medisch personeel iets terug kon doen om hen te bedanken. Een leuke try-out voor maandag!’