Meer dan ooit verbonden

Op 17 maart deden verpleegkundigen Anoek en Stephanie van de afdeling D1, de ‘corona-unit’, een warme oproep aan iedereen die thuiszat om mondmaskers te naaien of zich als vrijwilliger op te geven. We werden overspoeld door een warme golf aan solidariteit uit alle hoeken van het land. Genaaide mondmaskers, tekeningen, spandoeken, klappende handen, taartjes, zwaailichten, giften, cupcakes, pizza’s, sushi, hartjes in alle vormen, lieve groetjes, duizenden vrijwilligers die zich spontaan aanboden om ons te helpen... Jullie engagement vormde vele lichtpuntjes voor ons!

Snoer corona de mond

Vlaanderen ging massaal aan de slag met onze naaipatronen. Meer dan 5000 stoffen mondmaskers bereikten het UZA, waarmee we ze ook operationeel konden inzetten en de medische maskers konden sparen voor tijdens de zorgprocessen. Bedankt voor jullie steun!

Zie ook: Strategisch omgaan met beschermingsmiddelen

4000 handen op één buik

Meer dan 4000 personen meldden zich aan als vrijwilliger voor het UZA. Merci, jullie engagement maakte absoluut het verschil tijdens COVID-19!

Ook AXA Bank stuurde tientallen medewerkers naar het UZA om te helpen als vrijwilligers. Zij waren het eerste aanspreekpunt voor patiënten met een geplande opname of raadpleging.

Rudi van AXA: ‘Ik heb geen seconde getwijfeld om me kandidaat te stellen en mijn steentje te komen bijdragen. Het is een wezenlijk verschil wat wij hier kunnen betekenen voor de mensen van de zorg. Je voelt echt dat je een meerwaarde bent en dat je een nuttig werk doet om de mensen te ontlasten.’

Het UZA ziet u graag, maar echt hé!

Tekeningen, spandoeken, klappende handen, taartjes, zwaailichten, geleverde maaltijden, hartjes in alle vormen, lieve groetjes… Deze video toont maar een fractie van de hartverwarmende steunbetuigingen die het UZA in deze uitdagende tijden mocht ontvangen.

€ 589 929

Jullie hebben je applaus ook massaal versterkt met een gift. Dankzij jullie giften haalde het COVID-19 fonds van UZA foundation in 2020 € 589 929 op. Met deze steun startten vijf onderzoeksprojecten op naar het virus en de behandeling van patiënten. Lees hier meer over de onderzoeksprojecten.

Sharing is caring.
Het UZA op social media.

Aan iedereen in de zorg: respect voor jullie, elke dag en nu nog meer. Uitzonderlijke situatie, uitzonderlijke mensenDirk (Facebook)